Snö, skoter & sura lingon = Home Sweet Home!

2009-12-27 @ 21:37:23

Tjohoo! Äntligen har vi fått lite mer snö här också!
Efter en skön sovmorgon blev det promenad med mamma och sen till att hjälpa pappa ta fram skotern för vintern. Gissa vad som hände sen! Jo, körde ju skoter såklart! =)


  Tar fram skotern!
                      
  Tar fram skotern.

   Är det inte min tur snart??? :P          
   Är det inte min tur snart???



Var förbi hos mormor också. Vi passar på att skämma bort varandra nu när jag är hemma. Jag blir ompysslad och får en massa gofika, medan hon får massage var & varannan dag. Skönt när man kan få nån att må bättre och ha mindre ont. Älskar dig mormor! ♥

När jag sen kom hem var bordet dukat med sura lingon, grädde & glass. Home sweet home! 
För mig är sura lingon "ett absolut måste" under julen. En norrländsk julefterätt som alla borde smaka. Här kommer familjens gamla recept här:

SURA LINGON
På hösten plockar vi en massa lingon som rensas och placeras i vackra glasflaskor. Flaskorna fylls sedan med vatten, sluts tätt och förvaras mörkt och svalt i källaren. Till jul tar vi upp flaskorna, serverar lingonen med socker & vispad grädde och njuter av något riktigt juligt gott! 

Vill ni smaka?
Har en massa flaskor, så välkommen på sura lingonkväll ! :) 

   Mormor, mamma och jag på julafton                        
  Julbord hemma på julafton. Jag, mamma & mormor ♥                                                                                      
 

Kommentarer
    Postat av: Rickard

    Har du en flaska av de där lingonen här i umeå? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: