3,5 mil blöt cykeltur över fjället

2011-05-16 @ 22:36:02


Alltför mycket regn igår, så hoppade cykelturen. Blev en skön söndag med en bra bok, en blöt joggingtur, en god middag och en film istället. Såg The Town och kan rekommendera den!  






Solen tittade däremot fram efter jobbet idag, så bestämde mig för ett nytt försök med cykeln. 
Haha, typiskt mig att vara så positiv! Efter 10 minuters sol, tror jag att hela kvällen ska bli fin. Ger mig alltså iväg på en långtur med cykeln -utan att packa regnkläderna. Idiotiskt!
Gissa vem som kom hem genomblöt, nerkyld och hungrig?!

Första milen var visserligen solig och jättehärlig=Lycka!
Därefter kom regnet. Ösregn! Tror aldrig jag blivit så blöt tidigare. Började frysa och tappa känseln i fingrar och tår. Kände verkligen inte för att stanna och äta av matsäcksmiddagen, så blev självklart trött och hungrig också. Men bara att bita ihop och trampa vidare..Till slut ser jag i alla fall Idre-skylten!
Nu är jag hemma, nyduschad och varm. Sitter nerbäddad bland filtar, dricker te och mumsar picknicksmörgås =)  
God Natt!!!  



En solig vattenpaus :-)
 

På vägg upp mot fjället.


Cykel på fjället

 
Städjan framför mig


Cykellycka!!! =)


Äntligen kan jag genom regn och rusk skymta Idre-skylten!

Kommentarer
    Postat av: David

    Nästa gång vill jag följa. Hojta till! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: